Septiktømmestasjon

Sommeren 2021 investerte foreningen ca 200.000 i en septiktømmestasjon. I godt samarbeide med Tønsberg Kommune blir nå septiken levert direkte fra vår miljøstasjon og i rørleding til rensestasjon på Vallø. Vi i Vallø båtforening tror dette kan bidra til et bedre maritimt miljø i Oslofjorden. Sverige har allerede et forbud mot tømming i sjø, vi tror dette forbudet kommer til Norge også. Vi på Vallø er forberedt.
Tømmestasjone er i flittig bruk og er særdeles enkel å bruke. Kun 2 knapper for å betjene pumpen. 1 grønn knapp for start og 1 rød knapp for stopp. Selve tømmestussen er fleksistuss og passer til de fleste standarder på båter.

Her er septiktømmestasjonen

Om våre websider

Vallø båtforening tar forbehold om trykkfeil og feiltolkninger. Vedtekter og regelverk er styringsverkøyet for Styret og Havnekontoret.

Vallø værvarsel

Scattered Clouds